Blääääää

Shit, det har bara gått 2 dagar i skolan, och jag är redan helt slut. USCH! Det är så att man känner att man vill hoppa av efter 9an och skita i gymnasiet. Och det är så jävla rörigt i våran skola. En massa småungar som springer runt och skriker och tror dom är coola. Vet dom vad att prata i normal samtalston eller att sitta still betyder ens? aaaagh!!!

Aa, o så va de med de. Ridningen sist gick väl okej. Hon fick stå igår eftersom att jag var så trött efter skolan. Det är jag i och för sig nu med, men Carisma måste gå. I måndags red jag dressyr. Det var svårt att känna om det verkligen var 100% bra. Carisma vet nämligen exakt hur hon ska göra för att få det att kännas jättebra. Men man märker ändå när det går lite för "lätt", om du förstår va ja menar? Det ska ju liksom va jobbigt att rida dressyr, så när man känner att det inte riktigt är så jobbigt som det kan va så blir man lite misstänksam. Idag ska jag bara rida barbacka. Känner mig som sagt heelt slut så det får bli lite lugnt tills jag vant mig med hur det kommer va den här terminen. Det vill säga, sena dagar varje dag. Vårat schema sucks. Våran tidigaste dag är kvart över 3. Sen är det runt halv 4, 4. Och det är ju väldigt praktiskt med två små sovmornar och sen sena dagar när man har häst. Hinner med väldigt mycket av det övriga livet måste jag säga. Så... från ocvh med nu så kommer mitt liv bestå av häst och plugg. Woho! Looking forward to it. PLUUUS att vi har nationella i vår också. Please, kill me!

Nu ska jag ta mig ur min koma och ta mig ut till stallet. See ya.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag heter Janina, och det är jag som har bloggen. Jag är född -95 och har ridit så gott som hela mitt liv. Det började på ridskola som 4åring. Som 9åring fick jag min första ponny, ett gotlandsruss som mest användes som skogsmulleponny. När jag var 12 år gammal så fick jag Carisma. Det var då jag började med dressyren. Nu har vi tävlat upp till FEI ponnydressyr, och fått placeringar upp till LA:P1. I bloggen får du följa våra träningar och tävlingar. Enjoy it :)
e. Marocco 555 u.Poppie ue. Merrie Master Carisma är min D-ponny som jag skriver om.Hon är ett sto född den 10 maj -94. Hön är en väldigt samarbertvillig ponny som gör det mesta för att det ska gå bra. Vi har tävlat lite hoppning i lägre klasser (90) med placering. Förut så hopptränade vi även mycket, men efter en hovledsifektion 09 på fram så slutade vi med hoppträningarna. Mitt mål med Carisma är självklart att kvala till SM till hösten och placering i DM.