Lektionen

Hej igen! Jag har haft helt fullt upp. Så har inte haft någon tid till att skriva. Fast har egentligen inte det nu heller. Vi börjar med lektionen i fredags då. Vi gjorde framdelsvändningar runt koner som stod som en förvrängd fyrkant, typ som man ritar en diamant. Det gjorde vi för att hon skulle trampa under sig. Och det är en skitbra övning för det. Den lösgör, samlar och ger en fin takt. Om man gör rätt dvs. Jag tro rinte att jag skulle klara av den om jag inte hade haft en tränare där. Carisma springer gärna ifrån när det börjar bli jobbigt istället för att trampa uinder sig så stressar hon upp sig. Men tillslut så lugnade hon ner sig, och då gick det toppen! Kan ju påpeka att min häst var som en pinne när vi börja också. Men sen var hon mycket mjukare och finare. Så.. en övning som jag rekomenderar.

Och så lördagen.. Eftresom att lektionen var så hård för Carisma (och mig också för den delen) så värmde jag bara ur henne. Så jag skrittade ett bra tag tillsammans med Malin och Melissa, sen travade och galopperade jag i låg form och böjde henne mycket. Idag så fick min kusin rida lite, hon är 10 år. Så det blev inte ett så hårt ridpass, men det är okej. Imorgon ska jag rida dressyr och förtsätta på övningarna från i fredags.

Nu måste jag dra. Ska utnyttja min hästfria dag så gott jag kan. I och för sig så har jag sovit bort det mesta av den, men det va för att jag inte kunde somna igårkväll. Somnade tillslut 20 i 6. Gick och la mig 11... Jobbigt. Aja, vi ses sen :)

Har ingen bild på den här datan .. så det får bli ett bildlöst inlägg idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag heter Janina, och det är jag som har bloggen. Jag är född -95 och har ridit så gott som hela mitt liv. Det började på ridskola som 4åring. Som 9åring fick jag min första ponny, ett gotlandsruss som mest användes som skogsmulleponny. När jag var 12 år gammal så fick jag Carisma. Det var då jag började med dressyren. Nu har vi tävlat upp till FEI ponnydressyr, och fått placeringar upp till LA:P1. I bloggen får du följa våra träningar och tävlingar. Enjoy it :)
e. Marocco 555 u.Poppie ue. Merrie Master Carisma är min D-ponny som jag skriver om.Hon är ett sto född den 10 maj -94. Hön är en väldigt samarbertvillig ponny som gör det mesta för att det ska gå bra. Vi har tävlat lite hoppning i lägre klasser (90) med placering. Förut så hopptränade vi även mycket, men efter en hovledsifektion 09 på fram så slutade vi med hoppträningarna. Mitt mål med Carisma är självklart att kvala till SM till hösten och placering i DM.