Godmorgon, 010111

... Man kanske kallar det här för eftermiddag, men på nyårsdagen så är jag helt säker på att klockan 17.24 är morgon för dom flesta, inklusive mig. Fast jag vaknade runt 1, men känner mig fortfarande nyvaken. Kvällen var lyckad och jag avslutade 2010 och påbörjade 2011 med människor som jag har tillbringat mycket tid med under sommaren. Kom hem till Alex runt halv 4 och somnade ganska direkt.
Nu till Carisma. Hon fick vila idag eftersom att jag hade räknat ut att jag skulle vara rätt så trött. Igår så red jag ut. Det var lika perfekt som jag hade tänkt mig. Carisma var avslappnad och skrittade på bra för första gången på typ 2 månader. Hon blir alltid spänd på vintern och trippar fram och hoppar till för ingenting. Men igår gick det bra. Vi galopperade lite i djupsnön för konditionens skull. Jag är glad att det är Carisma som springer och inte jag, haha. Sen fortsatte vi slingan med rätt mycket skrittpauser. Men på raksträckan som finns på en del kunde jag inte låta bli att släppa iväg henne, och då gick det undan kan jag säga. Så glad häst man har. Helt överlycklig över att få springa! Men när galoppen var över och vi skulle skritta så var hon inte helt nöjd. Försökte fatta galopp hela tiden. Men tillslut så accepterade hon att det inte skulle gå snabbare än så.
När vi kom till stallet så var hon lagom svettig så jag sadlade och tränsade av och la på henne ett fleece och gick ut och gick en runda med henne så hon torkade. Det är nackdelen med att ha henne på utedrift. Hon måste torka helt innan man släpper ut henne. Och det kan ta ett tag med hennes tjocka vinterpäls. Hon torkade iaf till slut och då hade jag sjukt bråttom för att hinna med alla planer så släppte ut henne i hagen och sprang hem och bytte om.
Lyckad dag och uteritt iaf. Carisma verkade också nöjd. Nu ska jag försöka få pappa att åka och köpa pizza eller nått, jag orkar inte köra, hehe. Vi ses! God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag heter Janina, och det är jag som har bloggen. Jag är född -95 och har ridit så gott som hela mitt liv. Det började på ridskola som 4åring. Som 9åring fick jag min första ponny, ett gotlandsruss som mest användes som skogsmulleponny. När jag var 12 år gammal så fick jag Carisma. Det var då jag började med dressyren. Nu har vi tävlat upp till FEI ponnydressyr, och fått placeringar upp till LA:P1. I bloggen får du följa våra träningar och tävlingar. Enjoy it :)
e. Marocco 555 u.Poppie ue. Merrie Master Carisma är min D-ponny som jag skriver om.Hon är ett sto född den 10 maj -94. Hön är en väldigt samarbertvillig ponny som gör det mesta för att det ska gå bra. Vi har tävlat lite hoppning i lägre klasser (90) med placering. Förut så hopptränade vi även mycket, men efter en hovledsifektion 09 på fram så slutade vi med hoppträningarna. Mitt mål med Carisma är självklart att kvala till SM till hösten och placering i DM.