Dag 1

Presentera dig och din häst


Tror bilden beskriver oss bättre än texten faktiskt...

Det har väl blivit rätt klart att det är Carisma som är min häst?
Vi börjar med mig då... Jag heter Janina och bor i Haninge (söder om sthlm.) Mitt intresse har väl också blivit rätt klart att det är hästar? Annars så är det väl som för dom flesta andra 15åringar, umgås med kompisarna och bråka med föräldrarna, haha, nejdå, vi bråkar faktiskt inte så ofta. Jag vet inte riktigt vad som finns att säga mer. Det är väl det en blogg är till för egentligen. Man lär känna personen som skriver.
Sen kommer vi till Carisma. Hon är ett sto, fast inte ett så där tjurigt sto som man kan stöta på, hon beter sig mer som en valack. Hennes pappa är ett svenskt halvblod/engelskt fullblod och hennes mamma är en New forest. Så Carisma är alltså klassad som Svensk Ridponny. Hennes specialitet är dressyr och att kissa på stallgången (haha, skumt jag vet, men så fort man tar in henne på vintern så trampar hon runt på stallgången, sen kissar hon.) Och att gäspa så klart. Varje gång innan man tränsar eller när hon förbereder sig för en ansträngning så gäspar hon. Nu kommer jag inte på mer att skriva om henne heller, så det va väl allt för den här dagen :) Nej juste, hon har sjukt stora öron som är skitroliga att göra fula miner med. Hon älskar att bli borstad med en mjuk borste i öronen. Deet va allt :)

Kommentarer
Postat av: fridan

kul att läsa om er :) alltid kul när man kommer till en ny blogg o de är presentation av häst o ryttare :D



sv: åh tack så mkt :))

2011-01-05 @ 09:04:08
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag heter Janina, och det är jag som har bloggen. Jag är född -95 och har ridit så gott som hela mitt liv. Det började på ridskola som 4åring. Som 9åring fick jag min första ponny, ett gotlandsruss som mest användes som skogsmulleponny. När jag var 12 år gammal så fick jag Carisma. Det var då jag började med dressyren. Nu har vi tävlat upp till FEI ponnydressyr, och fått placeringar upp till LA:P1. I bloggen får du följa våra träningar och tävlingar. Enjoy it :)
e. Marocco 555 u.Poppie ue. Merrie Master Carisma är min D-ponny som jag skriver om.Hon är ett sto född den 10 maj -94. Hön är en väldigt samarbertvillig ponny som gör det mesta för att det ska gå bra. Vi har tävlat lite hoppning i lägre klasser (90) med placering. Förut så hopptränade vi även mycket, men efter en hovledsifektion 09 på fram så slutade vi med hoppträningarna. Mitt mål med Carisma är självklart att kvala till SM till hösten och placering i DM.